AXBOROT VA KOMMUNIKATSIYA TEXNOLOGIYALARIDAN FOYDALANISHNING BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARI BADIIY-IJODIY QOBILIYATLARINI SHAKLLANTIRISHDAGI O‘RNI
DOI:
https://doi.org/10.54613/ku.v16i.1332Keywords:
AKT, ta’lim muassasasini boshqarish, boshlang‘ich ta’lim, ijodiy qobiliyat, badiiy rivojlanish, raqamli kompetensiya.Abstract
Ushbu tadqiqot orqali ta’lim muassasalarini boshqarishda axborot va kommunikatsiya texnologiyalaridan (AKT) foydalanishning boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida badiiy-ijodiy qobiliyatlarni shakllantirishdagi o‘rnini o‘rganishni maqsad qilganmiz. Tadqiqotning asosiy maqsadi – AKT vositalari yordamida o‘quvchilarning ijodiy tafakkuri, rang idroki, kompozitsiya yaratish ko‘nikmalari hamda raqamli kompetensiyasini rivojlantirish samaradorligini aniqlashdir. Tadqiqotimizda aralash metodlardan foydalanildi: pedagogik kuzatuv, diagnostik baholash, nazorat va tajriba guruhlarini solishtiruvchi eksperimental tahlil. Olingan natijalar AKT integratsiyasi qo‘llangan guruhda ijodiy ko‘rsatkichlarning sezilarli oshganini ko‘rsatadi: ijodiy tafakkur 27 % ga (nazorat guruhida 8 %), rang idroki o‘rtacha 21 ballga (nazorat guruhida 14 ball), kompozitsiya yaratish ko‘nikmasi esa 20 ballga (nazorat guruhida 12 ball) erishdi. Shuningdek, AKT kompetensiyasi tajriba guruhida ikki karra yuqori bo‘ldi. Ushbu natijalar multimedia o‘quv muhiti bilan ishlashning kognitiv va motivatsion afzalliklarini ta’kidlagan yetakchi olimlar xulosalarini tasdiqlaydi , shuningdek, ta’limni raqamlashtirishga oid milliy siyosiy hujjatlar bilan hamohangdir. Tadqiqotdan kelib chiqadigan xulosa shuki, AKTni ta’lim jarayoniga samarali integratsiya qilish boshlang‘ich ta’limda badiiy-ijodiy qobiliyatlarni rivojlantirishning muhim omili bo‘lib, o‘qitish jarayonining modernizatsiyasiga sezilarli hissa qo‘shadi.
Foydalanilgan adabiyotlar:
1. Mirziyoyev Sh.M. Yangi O‘zbekiston strategiyasi. – Toshkent: O‘zbekiston, 2021. – 432 b.
2. O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni. – 2020-yil 23-sentabr, O‘RQ–637.
3. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti. “Raqamli O‘zbekiston – 2030” strategiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi PF-6079-son Farmon. – 2020.
4. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1059-son qarori. “Umumiy o‘rta ta’limda raqamli texnologiyalarni joriy etish chora-tadbirlari”. – 2021.
5. Xodjayev M. Boshlang‘ich ta’limda axborot texnologiyalaridan foydalanish. – Toshkent: O‘qituvchi, 2020. – 188 b.
6. UNESCO. ICT in Education: Policy, Pedagogy and Practice. – Paris: UNESCO Publishing, 2018.
7. Hasanov, O. Multimedia vositalarining yosh o‘quvchilar ijodiy qobiliyatiga ta’siri. – Buxoro, 2022.
8. Mayer, R. E. Multimedia Learning. – Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
9. Hasanov A., Jo‘rayev N. Innovatsion pedagogik texnologiyalar. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2019. – 256 b.
10. Xodjayeva, D. Interfaol texnologiyalar orqali ijodiy qobiliyatni rivojlantirish. // Pedagogika jurnali. – 2021. – №1. – B. 41–48.
11. Xodjayeva, D. Interfaol metodlar asosida boshlang‘ich sinflarda tasviriy ijodiyotni rivojlantirish. // Pedagogika jurnali. – 2021. – №2. – B. 45–52.
12. Axmedov, R. A. Raqamli texnologiyalar asosida tasviriy san’atni o‘qitish metodikasi. – Samarqand: SamDU nashriyoti, 2020.
13. Yunusova, G. B. Boshlang‘ich ta’limda AKTning qo‘llanilishi va kreativ fikrlashni rivojlantirish omillari. – Toshkent: Fan, 2019.
14. Raximov, Sh. Sh. Pedagogik innovatsiyalar va ularning ta’lim sifati o‘sishidagi o‘rni. – Toshkent: TDPU, 2021.
15. Жукова, Е.В. Информационно-коммуникационные технологии в художественном образовании младших школьников. – Москва: Педагогика, 2018.
Downloads
Published
Iqtiboslik olish
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 QO‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.