TALABALARDA ILMIY IZLANISH MADANIYATINI RIVOJLANTIRISH TEXNOLOGIYALARI
DOI:
https://doi.org/10.54613/ku.v16i.1319Keywords:
Talaba, ilmiy izlanish madaniyati, pedagogik texnologiyalar, interfaol metodlar, innovatsion yondashuvlar, ta’lim jarayoni, mustaqil ilmiy faoliyat.Abstract
Ushbu maqola talabalarda ilmiy izlanish madaniyatini shakllantirish va rivojlantirishga qaratilgan zamonaviy pedagogik texnologiyalarni tahlil qiladi. Maqolada ilmiy izlanish faoliyati kontsepsiyasi, talabalar faoliyatini tashkil etishning samarali usullari va texnologik yondashuvlarning roli ko‘rib chiqiladi. Shuningdek, maqolada ilmiy izlanish madaniyatini rivojlantirishda interfaol va innovatsion pedagogik texnologiyalarning samaradorligi, ularni ta’lim jarayoniga integratsiya qilishning metodologik asoslari va natijalari o‘rganilgan. Ushbu maqolada talabalarda ilmiy izlanish madaniyatini rivojlantirishning nazariy-metodologik asoslari, pedagogik texnologiyalar va ularning amaliy samaradorligi tahlil qilinadi. Zamonaviy ta’lim tizimida ilmiy izlanish madaniyati talabalarning tanqidiy fikrlashi, mustaqil izlanish olib borishi, ijodiy yechimlar ishlab chiqishi va ilmiy etikaga amal qilish ko‘nikmalarini shakllantirishning muhim omili sifatida qaraladi. Tadqiqot interfaol pedagogik metodlar (guruhli loyihalar, debatlar, ilmiy muhokamalar) hamda innovatsion texnologiyalar (raqamli platformalar, virtual laboratoriyalar)ning talabalarda ilmiy izlanish ko‘nikmalarini rivojlantirishdagi o‘rnini o‘rganishga qaratilgan. Metodologik yondashuv doirasida nazariy tahlil, kuzatish, so‘rovnomalar, intervyular va pedagogik texnologiyalar integratsiyasidan foydalanildi. Tadqiqot natijalari interfaol va innovatsion metodlarning uyg‘un qo‘llanilishi talabalarning tanqidiy tahlil, mustaqil ilmiy faoliyat va ijodiy yondashuvini sezilarli darajada oshirishini ko‘rsatdi. Mualliflar Bai va Blackwell hamda Zhang yondashuvlari tahlili asosida pedagogik va texnologik integratsiya ilmiy izlanish madaniyatini kompleks rivojlantirishning eng samarali modeli ekanligi asoslab beriladi.
Foydalanilgan adabiyotlar:
1. Xoliqov I. Pedagogik mahorat Ilmiy-nazariy harbiy ta‟ lim yo „nalishi talabalarida pedagogik kompetensiyani takomillashtirishga zamonaviy yondashuvlar: harbiy ta‟ lim yo „nalishi talabalarida pedagogik kompetensiyani takomillashtirishga zamonaviy yondashuvlar //Buxoro davlat pedagogika instituti jurnali. – 2022. – Т. 2. – №. 2.
2. Abdurazakova Z. Ta’lim transformatsiyasi jarayonida talabalarda tadqiqotchilik kompetensiyalarini rivojlantirish //Universal xalqaro ilmiy jurnal. – 2025. – Т. 2. – №. 4.2. – С. 277-279.
3. Lola, Z., & Shоhbоzbek, E. (2025). Zamonaviy pedаgоgik texnologiyalari orqali uzluksiz tа'limni rivоjlаntirish. Global Science Review, 4(3), 328-335.
4. Haytbaeva S. Talabalarda tadqiqotchilik ko ‘nikmalarini rivojlantirishda innovatsion texnologiyalarning o ‘rni //Nordic_Press. – 2024. – Т. 3. – №. 0003.
5. Shоhbоzbek E. et al. Bo’lajak pedagoglarning tadqiqotchilik madaniyatini shakllantirishning konsepsual asoslari //Global Science Review. – 2025. – Т. 1. – №. 1. – С. 328-338.
6. Kenjaboyev A., Kenjaboyeva D. Pedagogik deontologiya va kompetentlik //Termiz: Surxon-nashr nashrmatbaa. – 2022.
7. Ruzieva Z., Norboeva S. Bо‘lajak boshlang‘ich sinf о‘qituvchilarida loyihaviy tadqiqtochilik kо ‘nikmalarini rivojlantirish //problems and solutions of scientific and innovative research. – 2025. – Т. 2. – №. 5. – С. 197-204.
8. Shоhbоzbek, E. (2025). Pedagogika psixologiya bolalarning kommunikativ kompatensiyalarini rivojlantirishning nazariy asoslari. Global Science Review, 4(5), 430-439.
9. Matkarimov J., Xakimova O., Imomaliyeva R. Ilmiy tadqiqotchilik kompetensiyalarini rivojlantirishga sun’iy intellekt imkoniyatlarini integratsiya qilish //Universal xalqaro ilmiy jurnal. – 2025. – Т. 2. – №. 4. – С. 232-235.
10. Shоhbоzbek, E. (2025). Pedagogik metotologiya uzluksiz ta’lim tizimida maktabgacha ta’limning yoshlar ma’naviyatiga ta’siri. Global Science Review, 4(5), 774-782.
Downloads
Published
Iqtiboslik olish
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 QO‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.