O‘ZBEKISTON BOSHLANG‘ICH TA’LIM TIZIMIDAGI MUAMMOLAR VA ULARNI BARTARAF ETISH YO‘LLARI
DOI:
https://doi.org/10.54613/ku.v15i.1198Keywords:
Ta’lim tizimi, o‘qituvchi, dars, bilim, ko‘nikma, malaka, rivojlanish, o‘quvchi, o‘quv dasturi, boshlang‘ich ta’lim, kadrlar, muammo, sinf, AKT, muammolar yechimi, texnik ta’minot, psixologik ko‘mak, ilm nuri, millat farzandlari.Abstract
Ushbu maqolada hozirgi kunda mamlakatimizning boshlang‘ich ta’lim tizimida uchrayotgan bir qancha muammolar hamda ushbu muammolarni yechishga qaratilgan taklif va yechimlar, muammolarning kelib chiqish sabablari yoritilgan. Bizga ma’lumki, bolalarda hisoblash, yozish, o‘qish, tabiat va boshqalar haqidagi dastlabki bilimlar boshlang‘ich ta’limda shakllantiriladi, shuning uchun ham poydevor mustahkam bo‘lishi uchun, kelajagimiz egalariga ta’lim berish borasida muammolar bo‘lishi mumkin emas. Maqolada rivojlanishga to‘sqinlik qilayotgan muammolarni bartaraf etish borasida ko‘rilayotgan chora-tadbirlar to‘g‘risida ham bir qator ma’lumotlar keltirib o‘tilgan. Ko‘rsatilgan muammolarga yechim sifatida berilayotgan takliflar asoslab berilgan. Maqolada shuningdek, ta’lim tizimidagi muvaffaqiyatlarga sabab bo‘layotgan omillar haqida ham aytib o‘tilgan. Bundan tashqari, tizimdagi muammolarga hozirda qanday yechimlar berilmoqda va bu muammolarga berilayotgan yechimlar qay tarzda amalga oshirilmoqda, bunday muammolarga berilayotgan yechimlarning amalga oshirish tartibi qay tarzda amalga oshiriladi? - bu kabi savollarga ushbu maqolada bir qator fikrlar va dalillar keltirib o‘tilgan.
Foydalanilgan adabiyotlar:
O‘zbekiston Respublikasi qonuni Aholi bandligi to‘g‘risida (Qonunchilik palatasi tomonidan 2020-yil 28-aprelda qabul qilingan
Senat tomonidan 2020-yil 7-avgustda ma’qullangan)
O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi Navoiy davlat pedagogika institutining “Boshlang‘ich ta’limning dolzarb masalalari: muammo va yechimlar” xalqaro ilmiy – amaliy anjumani.
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi Toshkent Davlat Pedagogika Universitetining 2024-yil 17-18 may kunlarida o‘tkazilgan “Yangi O‘zbekistonda boshlang‘ich ta’limning dolzarb muammolari, yechimlari va istiqbollari” xalqaro ilmiy – amaliy anjumani.
JDPU Umumiy psixologiya Kafedrasi katta о‘qituvchisi Kamolova Sh.ning “Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining ma’naviy madaniyatini rivojlantirishda interfaol usullardan foydalanish” nomli ilmiy maqolasi
Nurmatova Dilbarxon Bozorovna Boshlangʻich sinf oʻqituvchisi Andijon viloyati Oltinkoʻl tumani 29 -umumtaʼlim maktabi BOSHLANG‘ICH TA'LIM TIZIMIDA ZAMONAVIY TEXNOLOGIYALARDAN FOYDALANISH.
Sidiqova, D. Boshlang‘ich sinflarda interfaol ta'lim va loyihalash texnologiyasi. Ilmiy nashrlar markazi. 2020.
Mamanazarovna, O. O. Oʻquv jarayoniga intensiv ta’lim texnologiyalarini joriy qilishning ahamiyati. Theory and analytical aspects of recent research. 2022.
Azizxo‘jaeva N.Pedagogik texnologiya va pedagogik mahorat.-T.: «O‘qituvchi», 2003.
Published
Iqtiboslik olish
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 QO‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.